Hvordan bliver du fuldtids fotograf

Hvordan bliver du fuldtids fotograf

Lidt over 1 år siden, jeg arbejdede 50 timer om ugen i en café, drømmer om en dag, at jeg ville forlade dette job og arbejde for mig selv.
Jeg husker den dag, jeg havde besluttet at stoppe drømmer om denne idé og omsætte det til handling. Jeg kom hjem fra caféen og begyndte den lange proces forsøger at oversætte alle mine tanker til en noget der kunne fjernstyre kaldes en fotografering virksomhed.
Selvfølgelig, viste noget jeg havde oprindeligt planlagt sig for at planlægge. Og rejsen har ikke en glat én.
blive en fotograf
Ikke desto mindre, lidt over 1 år senere, jeg ofte befinder mig klemme mig selv for at minde mig, det er alle reelle, fordi jeg bruger min uger at tage og redigering af fotos, besvare opkald fra virkelige klienter, at lære om fotografering og undervisning lektioner jeg har lært at andre.
Det er ikke kun en drøm, men en opgave at jeg finde uløseligt opfylder og givende, der er penge nok kommer til at betale regninger og virksomheden vokser hurtigt.
Jeg tror der var nogle centrale faktorer, som virkelig hjalp mig på denne rejse. Ikke havde jeg været opmærksom på dem, ville jeg være bag hvor jeg er nu, og hvis jeg betalte opmærksomhed til dem før jeg ville være meget længere frem.
Mit mål her er for at dele faktorer med dig i håb om, at de erfaringer på min rejse mod at blive en fuldtids professionel fotograf hjælpe dig langs på dit.

fotograf_passion

Motivation er alt.

Din motivation vil afgøre, om spillet er tabt eller vundet, længe før du registrere en website eller begynde at skrive ned idéer om hvad din virksomhed vil ligne.
Din motivation giver forbindelse til dine handlinger. For eksempel, hvis du er sulten, vil du gå til køleskab – ikke garagen, lige?
Din forbindelse til gengæld sætter de grænser, inden for hvilke du vil kigge efter en løsning på dit problem. Og det er en stor ting at huske, fordi de fleste mennesker køber ind i myten om at “arbejde hårdt vil give resultater”.
Og det er sandt-hårdt arbejde er nødvendige, men uden den rette sammenhæng ikke vil du flytte din fotografering ambitioner frem fordi handlinger der er tilgængelige for dig vil være begrænset i deres magt. Sagt på en anden måde, ikke vil du simpelthen kunne se alle tilgængelige indstillinger.

a

Er du en “Getter”?

Lad os tage et nærmere kig på dine motiver.
Bredt, folk er enten drevet af et ønske om at få noget eller at bidrage med noget. Og det gælder for alt – business, relationer og rekreation.
I forbindelse med din fotografering ambitioner, Spørg dig selv-hvorfor tænker du du afslutter din dag job og at bliv professionel fotograf?
Hader du din chef?
Vil du blive rig?
Vil du se cool med din seneste D1X?
Du tror, at “Rock koncert fotograf” er en meget bedre jobtitel end “Retail konti Executive?”
Tror du, du vil være mere populær med damerne? C’mooon, være ærlig!
Meddelelse hvordan alle disse bevæggrunde er centreret omkring at få noget-det være sig status, accept eller frihed fra at vide, hvad de skal gøre.

Og der er intet galt med oplever motiver af sorten kom godt – det er en helt normal menneskelig fænomen. De fleste mennesker derude, der forsøger at blive fotografer er drevet af de samme tanker.
Men desværre er det også sandt, at de fleste mennesker, der ønsker at starte en virksomhed vil aldrig lykkes.
Og for dig er det faktisk gode nyheder, fordi det betyder, at hvis du bliver opmærksom på, og tage kontrol over din motivation, du vil finde dig miles foran flokken.
Hvis du kan huske noget, husk dette: enhver tid du er drevet af et ønske om at få noget, du betydeligt begrænser omfanget af handlinger tilgængelige for dig og dybden af din interaktion med mennesker (hvilket vil begrænse dine muligheder for at gøre forretninger med dem).

foto

Bliv en bidragyder.

De bedste forretningsfolk taler sjældent om sig selv. De bruger så meget tid på at tænke om dine problemer, som deres eneste problem bliver… alle dine problemer.
Her er hvad jeg mener. En ineffektiv (A Getter) sælger er tilbøjelige til at begynde sin samtale med dig som dette: “Jeg har noget stort, billige kamera gear for dig!”, og prøv at aflire hans banen før din opmærksomhed aftager.
Et godt vil bare bemærkning “Hey, jeg har bemærket din gear kunne være op til en udskiftning snart. Jeg kender et sted du kan få det for 20% mindre end i butikkerne og få ekstra garanti gratis-du vil have mig til at sende dig nogle oplysninger?”
Og det er ikke fordi den anden fyr huskes en bedre salg script. Den anden fyr går rundt, gad vide om folks problemer og derefter forsøger at løse dem. Hvad han siger at du bare bliver en kontekstrelevante forlængelse af hans motivationer.
blive en fotograf.

fotograf århus

Har du nogensinde lagt mærke til at når du er opmærksom på dine egne problemer, dit liv begynder at suge mere? Men når du fokuserer på problemerne med andre – og især når du rette dem – du føle opfyldt, stærke, levende og tilsluttet?

Jeg udfordrer dig til at begynde at omforme dit liv, så det bliver om fastsættelse af visse problemer i Fællesskabets fotografering.
Og der er ingen mangel på dem. Her er nogle, som jeg spottet:
Hvorfor er det, hvad det stadig koster $10.000 til at ansætte en stor bryllupsfotograf – hvordan kan du bringe prisen samtidig med at kvaliteten?
Hvorfor er det, at store foto studios opkræve folk $2.000 for en hurtig skyde og nogle store udvidelser-kunne det være en rip-off?
Derfor er en kommerciel klient, går gennem et agentur, har til at betale op mod $20.000 for ét foto – kan vi fjerne mellemhandlerne?
Hvorfor er alle besat om sammenligne megapixel tæller på kamera gear spec ark – hvordan om nogle virkelige anmeldelser?
Hvorfor er så mange fotografer der opladning folk for arbejde, der er under gennemsnittet – hvordan kan vi uddanne forbrugerne?
Hvorfor er så mange fotografer går konkurs-hvordan kan vi lære dem at overleve og trives?

Du skal være en Fixer, ikke en kritiker.

Fristelsen her kan være at starte en blog og begynde at dele meninger og kritik. Du har set disse blogs – spydig, whiny og forsøger at være morsom gennem overflod af sarkasme.
Jeg taler ikke om det her. Det er den lette vej. Du vil ikke vokse gennem det og det plejer foder din sjæl, enten. Dit liv er for værdifulde til at tilbringe det blogge om virkelige eller indbildte klager.
fotografi

Stå For noget.

Chivas Regal sælge ikke dig whiskey, det sælger du raffinement. Harley-Davidson sælge ikke dig en motorcykel, men sejhed. Når du køber en TAG Heuer ur, behøver ikke du købe et ur, men en hentydning til din ambition og succes. Et L’Oreal CEO sarkastisk engang berømt at de ikke sælger makeup, men håber.
Mest succesfulde virksomheder sælger ikke varer (dvs. objekter eller tjenester). De sælger en stand til noget.
Sommetider disse bevoksninger er kunstigt udformet (jeg hævde, at det er tilfældet med make-up, for eksempel), men de forretninger, som er fantastiske, inspirerende og ændre verden (og er form for virksomhed, som jeg vil hævde, du sandsynligvis ønsker at have) er en organisk forlængelse af de oprindelige motivationer for den person, der startede virksomheden (er Apple for meget af en kliché at nævne som eksempel?)

Gøre din photography business økologisk forlængelse af din stand for en sag, du interesserer dig.
Og prøv ikke at eftergøre det – eller bliver du bare en anden teatralsk sælger med en elevator pitch. Din fod har at være noget du dybt ligeglad. Og hvis du er ligeglad med noget, så ikke starte din virksomhed i dag. Og slå ikke dig selv over det – der er visdom i anerkendelse af at det ikke er endnu det rigtige tidspunkt for dig.
Og hvis det er konklusionen du kommer til, så stor – gå arbejde for nogen ellers, laver flere fejl, lære af dem, rejse, shag, læse, meditere – vente på en dyb knowingness inden for dig at du klart pleje om noget og derefter bruge det til at skabe noget bemærkelsesværdigt.

portraetfoto31
Min familie fotografering praksis har en stand for noget, jeg dybt ligeglad – tættere familier.
Det er ikke noget jeg bare trak sig ud af min røv. Både Irene og jeg har skilt forældre og vi begge kender første hånd skaden, forvirringen, ubesvarede kærlighed og muligheder, som børnene erfaring når familier falder fra hinanden.
Familie fotografering for os tager ikke kun om snaps, men en mulighed for at give familier en chance for at fejre hinanden. Vi er dybt inspireret af kærlighed til familier at vi mødes og danner meget tætte forbindelser med vores klienter.
Det figurer kopi på vores website, hvordan vi interagerer med klienter, hvilken slags kunder vi får og slags indtryk vi forlade på dem.
Vigtigere, selvfølgelig, tror jeg det kommer igennem i vores fotografering stil samt-som vi bliver mere erfaren, vi fokusere mere på at bringe den unikke elementer i hver familie og fanger dem i en funky, sjov, kunstnerisk måde.

reklamefoto

Undgå andre Getters.

Internettet er fuld af Fællesskaber af mennesker, der håb om at blive rig hurtigt og gå på Pension. De er ikke mindre end rådgivning (eller info-produkter til at sælge). Jeg taler om alle de “online marketingfolk”, såkaldte iværksættere og “erhvervsdrivende”.
De undertiden have lyd business viden, men jeg foreslår, at du holde sig væk fra dem helt fordi uanset god forretningsviden får du vil blive opvejet af Getting tankegang vil du også absorbere af hængende omkring dem.
Som en test – hvis de ikke fastsættelse et problem derude, er de en hentningsfunktion. Og hvis de sælger du på en drøm af passiv indkomst, de er en hentningsfunktion.
(Jeg kunne ikke forestille mig noget værre end en passiv indkomst. Det betyder, jeg ville have nogen anden måde at gøre mig selv lykkelig end af lommepenge).
Mit mål her er ikke at vise dig hvordan man laver penge for ikke at gøre noget-jeg ved ikke noget om det.
Men hvad jeg kan vise dig hvordan man opbygger en foto virksomhed som hjælper du opleve lykke og opfyldelsen gennem muligheder for at skabe noget fantastisk, skubber dine egne grænser og at gøre en forskel i dit område – alt imens at få betalt for at gøre det).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s